De 1ste week op het noorder eiland

19 november 2018 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

12 november 2018

Van

Drunen

Om 17:06 de bus naar Den Bosch aansluitend trein naar Schiphol. Ruim op tijd, ingecheckt en even wat eten bij McDonalds. Airbus 380-800 wat een enorm vliegtuig, maar als je erin zit merk je daar niets meer van. Ams – Dubai precies op schema bijna 7 uur. Overstaptijd 2:20 en weer op tijd vertrokken. Lange 2e vlucht ca 16 uur, maar goed doorgekomen. Door de douane en check op voedsel etc, even wat discussie over de schoenen, maar we mogen door. We worden opgewacht door de taxichauffeur, er rijden nog 2 mensen mee die onderweg worden afgezet. Het is ca 3 uur rijden, het laatste uurtje is wel zwaar, we zijn dan ook al 36 uur onderweg. In het vliegtuig wel wat geslapen, toch niet optimaal. Bij Jeroen en Lorraine worden we hartelijk ontvangen, we hebben een appartement met 3 slaapkamers. Wijntje drinken in het huis en gezellig zitten praten. Ontspannen luitjes.Om 19:00 uur eten we gezamenlijk gaat allemaal heel ontspannen. Ze wonen hier al 16 jaar. Jeroen is van origine Nieuw Zeelander. We krijgen veel tips. Om 21:00 gaat het licht uit we gaan slapen.

15 november 2018

Rotorua

Om half 3 zijn weer wakker, even eruit. Gelukkig slapen we daarna weer door tot ca 09:30. Op het terras in het zonnetje Het huis ligt aan Lake Rotoma, er loopt wel een redelijke drukke weg langs.Lorraine komt met een pak informatie over zowat heel Nieuw Zeeland en vooral omgeving Rotorua, maar dat gaan we pas aan het einde doen.Camper al gezien, ziet er goed verzorgd uit. Ze besteden er veel zorg aan. In de middag stuk langs het meer en de waterval later nog bij een beeldhouwer even kijken. Wat lezen en het is diner time. Heerlijk relaxt met die 2 lui. We houden het iets langer vol maar de kaars gaat rond 22:00 uur uit.

16 november 2018

Rotorua

Om 9:00 uur uitgebreid uitleg over de camper en toe behoren. Gister besloten dat we er fietsen bij huren, en vanochtend de BBQ ja dan duurt het ff wat langer. Als we wegrijden is het reeds in de middag, boodschappen doen, geld halen en dat duurde heel erg lang. We waren al van plan om de bank binnen te gaan en eindelijk kwam de pas en het geld pfffff. Sim kaart NZ aangeschaft zodat we die als hotspot kunnen gebruiken als we verbinding hebben. We rijden naar het meer Okareka en slaan daar ons bivak op. Eenvoudige camping met alleen een eco toilet. Wandeling langs het meer het is hier heerlijk rustig rondom heuvels.

17-11-2018

Van

Lake Okareka

Douchen in het meer, fris en verfrissend. 1ste stop is burried village waar we alles te weten komen over de vulkaan uitbarsting van Te Wairoa die alles verwoest heeft. Er was toen een toeristische atractie met witte en gele terrassen geheel verwoest, maar daar is me toch iets moois voor in de plaats gekomen. Dit is een vulkanisch plateau met geisers, modderpools prachtige gekleurde krater meren fantastisch. Nog nooit zo,n hoeveelheid gezien in de parken die we vandaag bezocht hebben. Waimangu Volcanic Valley en Wai-O-Tapu Thermal Wonderland met als topper de bruisende champagne pool. We zijn om een uur of acht op een camping in Whakapapa village

18-11-2018

Whakapapa village

We willen in het ongariro National Park de Tongariro crossing lopen, maar het is boven op de berg slecht weer (regen,sneeuw, slecht zicht). We maken in de regen een korte tocht van 2 uur naar de Taranaki waterval. De vooruitzichten voor de komende is niet dusdanig dat we de crossing zullen lopen om van de mooie vergezichten te mogen genieten. We rijden via de Annie gentle road naar Napier. Mooie route door heuvelachtig landschap, stukje bos waar het wat hoger is. Op de camping alles in de wind hangen om te drogen.

Datum 19 november-2018 Napier

Lekker weertje voor een fietstochtje. Rond een uur of 2 regen we fietsen terug naar de camper. Natte spullen uit, wachten tot het weer wat droger is en lopen dan het art deco stadje in. Toch meer regen dan verwacht dus het Nationale aquarium in.

1. Debby branderhorst:
    19 november 2018
    Ik ben benieuwd wat voor schoenen jullie aanhadden 😂😂, zeker geitewollen sokken erin. En dan de annie road hilarisch .
    Leuk om te lezen, jammer van het weer maar ach jullie hebben nog even 😘
  2. Margot:
    19 november 2018
    Fijn dat we weer mee mogen reizen! Met google erbij kunnen we een nog betere voorstelling maken van wat jullie zien. Het zijn fijne namen zeg die we over moeten typen, weer even wennen. Jammer dat het weer wat minder is maar jullie kennende mag dat de pret niet drukken. En de camper heeft vast ook een kacheltje...
  3. Sjan kus.:
    19 november 2018
    Yes. Weer leuk om te lezen.Wat een namen zeg.Ik moet ze spellen,maar ik geloof niet dat ik ze goed uitspreek. Knuffel. Sjan.
  4. Jeroen en Nelly:
    19 november 2018
    Geweldig dat wij weer met jullie mee mogen reizen .En het weer komt goed !
  5. Ingrid:
    19 november 2018
    Leuk dat jullie een reisverslag bijhouden; wij lezen graag mee. En je bent eindelijk een keer op bekend terrein dus dat maakt de beleving net iets groter😉
  6. Marij:
    19 november 2018
    Leuk jullie reisverslag weer te mogen lezen. Geniet ervan.
  7. Anja:
    25 november 2018
    ik reis iedere keer een stukje herkenbaarheid met jullie mee. het is zo'n mooi land. geniet ze met volle teugen!
  8. Trudy:
    25 november 2018
    Leuk verslag weer Annie ! Zou wel willen ruilen als ik dat zo lees allemaal 😀. En Ad helemaal nu hij jullie camper heeft gezien 😂En idd moeilijke namen, maar zo hartstikke leuk om te volgen waar jullie zijn en hoe het gaat. Geniet er nog van en dikke knuffel, ook voor Rinus. Zien weer uit naar het volgende verslag 😍
  9. Nanette:
    30 november 2018
    Lieve Annie,
    🎉Heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Heb een leuke dag. 💐🎊
    Geniet van NZeeland samen met Rinus.
    Lieve groet,
    Nanette
  10. Marjan:
    30 november 2018
    Leuk om er (in gedachte in ieder geval) weer even te zijn! We weten zeker dat jullie genieten! Gewoon lekker mee door gaan! Xxx Paul en Marjan